Sivut

perjantai 25. lokakuuta 2013

CityDeal hemmottelua

Olin aivan unohtanut! Ostin jokin aikaa sitten melkoisen hyvällä tarjouksella CityDealin kautta 90 minuutin kokovartalohieronnan ja olin jo varannut sen tälle päivälle ennen lasten tarhastahakua.

Tuli tavalliseen tapaan hoppu töistä, viimeiseen asti palaveria ja budjetin hiomista ja pää kolmantena jalkana etsimään paikkaa, jossa hieronta piti tapahtua ja perillä viisi minuuttia ennen alkua...

Paikkana oli pieni tila Turun Yliopistonkadulla,  Hierontahuone Ambre, joka oli vähintäänkin merkillisien ovien takana, mutta hyvinkin viehättävä pikku huone. Yrittäjänä toimii Olga, jolla oli uskomattoman paljon voimaa niin pieneksi sieväksi naiseksi!

Olin hieman epävarma mitä tuleman pitää, sillä kaikki kokemukset CityDeal palveluksista eivät ole olleet onnistuneita, onnettomasta kampaajakäynnistä kerroinkin taannoin ja muutama muukin on ollut enemmän tai vähemmän hyvin toteutettuja palveluja. Ymmärrän hyvin ongelman, CityDeal on todella huono diili yrittäjälle, kuten olemme monesta paikkaa lukeneetkin, itse tiedän sen myös oman työpaikkani näkökulmasta. Paras sopimus on 70/30 tulot myydyistä lahjakorteista joita siis myydään vähintään 50 % alennuksella asiakkaalle. Ja tuostakin osuudesta maksetaan verot. Diiliin lähteminen vaatii siis hyvää markkinointirahaa, jolla katetaan palvelun tarjoamisen kulut, kuten meillä, tai palveluntarjoajan, joka kaipaa niin epätoivoisen paljon uusia asiakkaita, että murto-osakin palvelun hinnasta riittää.

Joka tapauksessa, tämä kyseinen palvelu osoittautui olevan varmasti hintansa arvoinen ja oli todella miellyttävä yllätys. Tilat olivat siistit ja kauniit, välineet puhtaat ja hyvin hoidetut, musiikki tunnelmallista ja arvostin kovasti pehmeää tyynyä, jossa mahallaan maaten naama ei puutunut ja selällään ollessa oli mukava. Eihän se mikään day spa ole, mutta käsittely oli asiantuntevaa, samoin kun hänen tekemänsä löydökset kipupisteistä.

Normaalihinnalla 90 min klassinen kokovartalohieronta 55 euroa on tällä talousalueella edullinen hinta, jolla saa lähes paikasta kuin paikasta 60 minuuttia, joten hyvän hinta-laatusuhteen paikka siis muutenkin.

Mutta siis, aivan ihana olo, lasi punaviiniä ja viikonloppu alkakoon, mukavaa viikonloppua teille myös ja jakakaa ihmeessä teidän CityDeal kokemuksianne, onko ollut onnistuneita ostoksia?






2 kommenttia:

  1. Olen myös kuullut, että diilit ovat yrittäjille melkoisen huonoja, mutta kaipa he sillä saavat asiakaskuntaa kasvatettua, kun niitä aina kuitenkin riittää. Huonoin vaihtoehto on jättää maksamansa diili käyttämättä, koska silloin yrittäjä ei saa mitään. Mistähän Grouponin osakkeita voisi ostaa, taitaa olla melko tuottava bisnes. ;)

    Olen kokeillut vaikka minkälaista, tänä syksynä panostan erityisesti kauneudenhoitoon. :) Myönnän käyttäväni noita kertaluontoisina alennuksina, useimmiten hoitolat sijaitsevat nimittäin sellaisissa paikoissa, etten niihin muuten menisi.

    Tänä syksynä ohjelmassani on mm. henkilökohtainen meikkiopastus, ripsien ja kulmien kestovärjäystä, hiusväriä, sokerointia...

    Huippudiilejä ovat olleet lastenvaatekauppojen alennukset, esim. 20 eurolla 50 euron ostokset. Tosin yleensä emme edes tarvitse mitään, kun kirppiksiltä ja alennusmyynneistä tulee hyvissä ajoin hamstrattua tavaraa liiankin kanssa. Usein olenkin käyttänyt nämä alennukset kummilasten lahjoihin. :)

    Olen tilannut myös esim. hanskoja, joilla voi käyttää kännykkää ulkona ja monenlaista hyödyllistä ja hyödytöntä tavaraa. ;D Aina välillä laitan uutiskirjeen katkolle, jos tulee harva se päivä tilattua jotain ja varsinkin, jos unohdan käyttää lahjakortin. Äkkiä menee pari sataa euroa kuussa sellaiseen, jota ei välttämättä tarvitsisi. Mutta nuo hemmotteludiilit on aina ihania! :)

    VastaaPoista
  2. Mä olen ostanut monen vuoden ajan myös paljon noita Grouponin lahjakortteja ja kokemuksia on aivan laidasta laitaan. Olen ostanut monia kampaamo-lahjakortteja, koska ne ovat olleet niin edullisia. Osaan olen ollut ihan tyytyväinen, mutta osaan myös en - kerrankin kampaamon työntekijä alkoi nurisemaan minulle siitä, miten huono diili tämä on kyseiselle kampaamolle ja että saan vain yksisävyvärjäyksen vaikka lahjakortissa luvattiin monisävyvärjäys jne.

    Noiden diilien tarkoituksenahan on tosiaan uusien asiakkaiden saaminen ja se onkin mielestäni ihan hyvä idea. Tosin siinä tapauksessa diilejä tarjoavien yritysten tulisi panostaa siihen asiakaspalveluun paljon nykyistä enemmän. Erään yrityksen asiakkaaksi jäin ensimmäisen diilin jälkeenkin (Centraldent & Centralbeauty) kun ensimmäisen ripsienlaittokerran jälkeen kävin hyvän palvelun vuoksi huoltamassa samassa paikassa ripset miltei vuoden ajan. Kävisin siellä varmasti vieläkin ellen olisi päättänyt luopua ripsistä.

    Oon kyllä ollut monesti tyytyväinen Grouponista tehtyihin ostoksiin, vaikka muutama huonokin kokemus löytyy. Kävin Grouponin kautta jopa silmien laserleikkauksessa Tallinnassa ja se olikin ehkä se diili, josta olen pitänyt eniten :) Lisäksi on tullut ostettua esim. ravintolalahjakortteja jne.

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...